Історія України

Від автора
Шановний колего!

Сьогоднішня шкільна історична освіта ставить перед вчителем нові завдання. Учень  на уроці має не лише засвоїти  нові знання, дати, імена, події, факти, а й учитися мислити, оцінювати та аналізувати, спираючись на знання минулого. Крім того, учні повинні вміти ефективно застосувати свої знання на практиці.
Відомо, що на уроці краще запам’ятовується той матеріал, із яким учні працюють, аналізують його, роблять висновки, узагальнення, порівняння, висловлюють свої думки.
Тому в процес навчання дуже широко впроваджуються інноваційні форми і методи навчання, суть яких зводиться до того, щоб виступ вчителя перед класом замінити на більш активне залучення учнів до процесу навчання. Учні мають вчитися більше працювати самостійно, використовуючи інструкції, схеми та ін. З часом степінь самостійності має зростати.
Внесення  елементів інтерактивних технологій робить уроки більш цікавими та насиченими, що дозволяє залучати до роботи на уроці учнів всього класу, адже тільки активний пізнавальний процес може забезпечити успішне навчання.
Досягненню мети сприяє структура уроку. Під структурою уроку слід розуміти поєднання на уроці різних ланок процесу навчання, які реалізуються через ті чи інші форми навчальної діяльності
Її основними ланками є:  
-         вивчення нового матеріалу;
-         перевірка знань, умінь і навичок;
-         закріплення;
-         домашнє завдання.
 Крім того:
-         вступна бесіда;
-         заключна бесіда;
-         підсумки уроку.
Проте  дії за шаблоном негативно відбиваються на результатах навчання. Тому творчі пошуки вчителів і методистів дали можливість прийти до думки, що структура уроку може  варіюватися.


ТИПИ УРОКІВ ІСТОРІЇ

Існують різні підходи до класифікації типів уроків історії. Основними є такі:еееенннрнрггг
І. 1. Вступний урок.
   2. Урок викладу нового матеріалу.
   3. Урок розбору.
   4.  Урок вироблення умінь і навичок.
   5.  Урок узагальнюючий.
   6.  Урок повторювально – узагальнюючий.
   7.  Урок застосування знань.
   8.  Урок опитування.
   9.  Урок комбінований.
                                ( О.О.Вагін)



ІІ. 1. Ввідний ( початок уроків).
     2.Вступний (початок теми).
     3. Вивчення нових знань.
     4. Закріплення нових знань.
     5. Перевірки і обліку знань умінь і навичок.
     6. Комбінований.
     7. Повторювально – узагальнюючий.
                                   (П.Лейбенгруб)
ІІІ.
1.   Засвоєння нових знань.
2.   Оволодіння уміннями і навичками.
3.   Застосування знань, умінь і навичок.
4.    Узагальнення і систематизації знань.
5.    Перевірки знань, умінь і навичок.
6.    Комбінований урок.
                                            (Ю.Бабанський )
ІУ.
1.     Урок введення нового матеріалу.
2.     Урок перевірки знань.
3.     Урок комбінований.
4.     Урок повторення.
5.     Урок узагальнення.
6.     Урок повторювально –узагальнюючий.

                                       ( Н. Дайрі)



Немає коментарів:

Дописати коментар